ویژگی های سرویس خواب نوجوان چیست؟

راهنما و لیست خرید سیسمونی ارزان قیمت
1400/07/06
خرید سیسمونی نوزاد
1400/07/24

ویژگی های سرویس خواب نوجوان چیست؟

نقش خواب در روزمرگی برای از بین بردن دل مشغولی ها و کسب آرامش از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر برای نوجوانان و جوانان در دوران بلوغ بسیار بیشتر می باشد زیرا در این سن احساس خستگی و نیاز به خواب بسیار بیشتر است. به همین علت تهیه یک سرویس خواب مناسب و شیک بسیار حائز اهمیت می باشد تا نیاز خانواده و نوجوان ها برطرف شود.

سرویس خواب نوجوان یا اتاق خواب آنها یک فضای خصوصی می باشد که مجموع کارهای روزانه هر نوجوان در آنها صورت می گیرد. به همین جهت فردی که از سرویس خواب استفاده می کند باید از آن لذت ببرد و همچنان برایش جذاب باشد. در نتیجه سرویس خواب مناسب باید از استانداردهایی تبعیت کند که ما در این مطلب قصد داریم کاربردی ترین انها را برایتان توضیح دهیم.

توجه داشته باشید که هر سرویس خواب نوجوان می تواند یکسری ویژگی های خصوصی و عمومی داشته باشد؛ ویژگی های خصوصی سرویس خواب شامل طرح و مدل و رنگ می باشد و ویژگی های عمومی شامل ارتفاع، سهولت در استفاده و یا جنس سرویس خواب است. از نظر دسته بندی سرویس خواب نوجوان به دو دسته ی کلی دخترانه و پسرانه تقسیم می شوند:

سرویس خواب نوجوان دختر

هر دختر برای اتاق خود از رنگ تا طرح سلیقه ی خاص خودش را دارد. نمی توانید بدون اینکه به سلیقه ی انها توجه داشته باشید به طراحی اتاقشان بپردازید؛ زیرا احتمال اینکه طبق دلخواه آنها کار پیش نرفته باشد بسیار زیاد است و از آنجایی که دخترها روحیه ی لطیف تری دارند بسیار ممکن است که از سرویس خواب خود راضی نباشند و ناراحت شوند.

دسته بندی سرویس خواب دخترها جدا از سلیقه شخصی شان، دارای ویژگی های عمومی ای نیز هست که شامل رنگ های روشن و گرم مثل قرمز، صورتی، سفید، یاسی و … همچنین طرح های ظریف تر و با کاربرد بالاست. همچنین به این سرویس خواب حتما آیینه قدی و میز آرایش را تیز اضافه نمایید.

سرویس خواب نوجوان پسر

جدا از سلیقه ی شخصی، هر پسری بعد از سن بلوغ به این موضوع می رسد که باید استقلال داشته باشد؛ از خرید کردن لباس ها تا وسایل شخصی. این استقلال در پسرها کار را برای شما سخت می کند. اما با کمی تدبیر شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه ی فرزندتان این مشکل را برطرف نمایید.

ویژگی هایی که در سرویس خواب پسرها بسیار به چشم می خورد رنگ های تیره و سرد مثل آبی، قهوه ای و حتی مشکی است و طرح هایی که مقاومت بالایی در کارکرد طولانی داشته باشند. البته می توان از رنگ های ترکیبی نیز استفاده کرده و به زیبایی اتاق نوجوان بیافزایید.

استاندارد سرویس خواب نوجوان چیست؟

  • ارتفاع: در سرویس خواب های مختلف اگر دقت کافی داشته باشید، ارتفاع تمام اجزای سرویس خواب از زمین بسیار حائز اهمیت می باشد. شاید بپرسید که چرا؟ خب به زبان ساده ارتفاع مناسب از سطح زمین جدا از اینکه سرویس خواب شما را بسیار زیباتر نشان می دهد و نمای اتاق شما برای بازدید کنندگان لذت بخش تر می سازد، باعث می شود تا زیر هر اجزا به راحتی دیده شود.

برای تمیز کردن مشکلی از این بابت نداشته باشید. همچنین در هنگام جا به جایی کمک کننده ی شما می شود تا با سهولت بیشتری اجزای سرویس خواب را جا به جا کنید. در تختخواب باعث گردش سرتاسری هوا در دو طرف تخت خواب می شود و نوجوان می تواند با آرامش بیشتری استراحت نماید. همچنین در هنگام خواب از به گوش رسیدن سر و صداهای اضافه جلوگیری می شود.

  • سهولت در جا به جایی: اگر فردی در خانه اجاره ای زندگی می کند یا به هر دلیلی مثل کارهای ماموریتی مجبور است در طی یک یا چند سال مدام جا به جا شود، باید سرویس خوابی را در نظر داشته باشد که کیفیت و دوام آن بالا باشد؛ به طوری که با جا به جایی فراوان آسیب نبیند. همچنین باید وزن سرویس خواب را پایین در نظر گرفت زیرا باعث می شود که در جا به جایی مشکل ساز نشود.
  • جنس سرویس خواب نوجوان: برای خرید سرویس خواب باید به جنس سرویس خواب بسیار توجه کنید. امروزه سرویس های خواب بیشتر شامل سرویس های چوبی، نئوپان و ام دی اف هستند و در مواردی سرویس هایی از جنس فلزی نیز به چشم می خورد که کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.

توجه داشتن در جنس سرویس خواب را برای این گفتیم تا بدانید بعضی از سرویس های خواب مخصوصا آنهایی که از جنس چوبی هستند بخاطر جلا از رنگ هایی استفاده می کنند که ممکن است طی استفاده بو بگیرد و باعث ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی در نوجوانان شود که غیر قابل جبران است. محبوب ترین جنس سرویس خوابی که امروزه مورد استقبال قرار می گیرد نئوپان با روکش ملامینه است که مقاومت بالایی دارد و بخاط جنسش سبک نیز هست.

  • رنگ سرویس خواب نوجوان: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم رنگ برای نوجوانان بسیار مهم و ضروریست. به ندرت پیش می آید سرویس خوابی با رنگ صورتی مورد دلخواه پسرها و سرویس خواب های تیره رنگ مورد انتخاب دخترها باشد. از نظر رنگ شناسی دختر ها رنگ های روشن و پسرها تیره را می پسندند.

از این رو، این گزینه خیلی نمی تواند برایتان مشکل ساز شود. فقط کافیست رنگ دلخواه نوجوانتان را به خوبی بشناسید. نکته مهم در خرید سرویس خواب این است که حتما سنی که می خواهید برای آن خرید داشته باشید را در نظر بگیرید؛ مثلا برای سن ۱۸ سال نباید از رنگ جیغ استفاده کنید چون معمولا به مزاجشان خوش نمی آید.

سعی کنید بهترین انتخاب را برای اتاق نوجوانتان داشته باشید تا از رضایت آنها شما هم لذت کافی را ببرید. این گزینه بسیار مهم را نیز در نظر داشته باشید که از نظر علم رنگ شناسی، رنگ ها تاثیر بسیار بالایی در روحیه و خلق و خوی نوجوانان و کودکان دارند.

به عنوان مثال رنگ قرمز حس خشم، رنگ آبی حس آرامش، رنگ زرد حس انرژی مثبت، رنگ خاکستری حس افسردگی، رنگ سبز حس طراوت و رنگ سفید حس آرامش و خوش اخلاقی را به نوجوان شما منتقل می کنند. در همین سایت می توانید رنگ دلخواه خود را برای سرویس خواب نوجوان خود سفارش داده و در کمترین زمان تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *